قیمت خودرو در بازار بدون تغییر ماند. قیمت خودرو در بازار نوسان دارد. واردات خودرو می تواند در کاهش قیمت خودرو تاثیرگذار باشد. قیمت خودرو در طول فصل تابستان ریزش قابل توجهی داشته است. آخرین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، قیمت انواع خودروهای تولید داخل امروز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد را در جدول زیر مشاهده میکنید.
نوع خودرو | قیمت بازار (تومان) |
وانت آریسان | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند LX | ۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF۷ | ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF۷ دوگانه سوز | ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا (تیپ ۱) | ۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس ساده | ۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دندهای توربو - ۶ دنده | ۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۵۰۹,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX ۴۰۵ | ۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX ۴۰۵ دوگانه سوز | ۳۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو SLX ۴۰۵ | ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس دوگانه سوز | ۴۰۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای | ۳۹۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما | ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۵۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ پانوراما | ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۳۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۰۸ | ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۵۰۸ | ۲,۰۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ H۳۰ | ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر E۲ | ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس دندهای | ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۵ توربو (S۵) | ۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ توربو (S۷) | ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی | ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل | ۱,۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو کپچر | ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سوزوکی ویتارا اتومات | ۱,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سورن پلاس | ۳۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس | ۳۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ توربو پلاس (S۷) | ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دندهای | ۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک | ۵۸۸,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس پانوراما | ۳۳۲,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۶ سرعته اتوماتیک | ۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC | ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۱۱ | ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۳۱ | ۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۵۱ | ۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا | ۲۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ پلاس | ۲۱۲,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا دندهای EX | ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای | ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای R | ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد | ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد گازسوز | ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد دیزل | ۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
آریو | ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS۳۵ | ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲۰۰۰ | ۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سیتروئن C۳ | ۱,۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۵۱ پلاس | ۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا صندوق دار پلاس | ۱۹۴,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا پلاس دندهای | ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا s دندهای | ۲۱۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک اتوماتیک پلاس | ۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین G | ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت پادرا پلاس | ۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای S | ۲۲۲,۰۰۰,۰۰۰ |
بازار بدون مشتری خودرو روزهای پرنوسانی را میگذراند، به طوری که در بازار شاهد افت قیمت برخی خودروها و افزایش قیمت خودروهای دیگر هستیم.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی قیمت خودرو در طول فصل تابستان ریزش قابل توجهی داشته که آن هم به دلیل افت قیمت دلار و فضای ایجاد شده در رابطه با برجام بود، اما در نهایت به دلیل تغییر مواضع سیاسی درباره برجام و در عین حال افزایش قیمت دلار، بازار خودرو تغییر مسیر داده و قیمت خودروها افزایشی شده است.
آنطور که رصد بازار خودرو نشان میدهد، قیمت تارا در طول سه ماهه تابستان با ریزش ۳۵ میلیون تومانی و پژو۲۰۷ اتوماتیک با کاهش ۴۰ میلیون تومانی روبهرو شده است.
با این حال، روند بازار خودرو نشان میدهد که در اولین روز کاری پاییز، قیمت اغلب خودروها صعودی بوده است، به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۲ میلیون تومانی، از ۳۸۰ میلیون تومان به ۳۸۲ میلیون تومان رسیده است.
اگرچه کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۱ با افت ۲ میلیون تومانی، از ۳۰۵ میلیون تومان به ۳۰۳ میلیون تومان رسیده است.
سال گذشته شرکتهای خودروساز توانستند در خردادماه و آذرماه دو مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند. خودروسازان در اردیبهشت ماه به طور میانگین قیمت محصولات تولیدی خود را حدود 9 درصد افزایش دادند.
سال گذشته شرکتهای خودروساز توانستند در خردادماه و آذرماه دو مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند. خودروسازان در اردیبهشت ماه به طور میانگین قیمت محصولات تولیدی خود را حدود 9 درصد افزایش دادند.
آذرماه بعد از یک کش و قوس در نهایت شرکتهای خودروساز توانستند مجوز افزایش 18 درصدی قیمت محصولات تولیدی خود را دریافت کنند. تفاوت دور اول و دوم افزایش قیمت در این بود که مجوز اول را شورای رقابت صادر کرد و مجوز دوم را ستاد تنظیم بازار به خودروسازان اعطا کرد اما طی نیمه اول سال جاری خودروسازان نتوانستند قیمت محصولات خود را افزایش دهند، اما حالا سخنگوی وزارت صمت می گوید: «خودروسازان افزایش هزینه های خود را به سازمان حمایت اعلام می کنند و در صورت موافقت ستاد تنظیم بازار، قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز افزایش خواهد یافت. خودروسازان درباره زیان انباشته مطالبی را عنوان میکنند اما مهم اینجاست آیا باید این زیان انباشته از محل افزایش قیمتها جبران شود، مصرف کننده چه گناهی دارد که باید از جیب او زیان خودروسازان پرداخت شود.»
وی در ادامه افزود: «البته مسیر صدور مجوز افزایش قیمتها را ما نبستهایم و خودروسازان میتوانند متناسب با افزایش هزینههای تولید درخواستهای خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار این موضوع مورد بررسی قرار گیرد اما باید این نکته را بدانند که باید اصلاح ساختارها صورت گیرد.»
با این حال قالیباف تاکید کرد که تا زمانی که خودروسازان گامهای اساسی برای اصلاح ساختارهای خود برندارند نمیتوان انتظار داشت که با افزایش قیمت زیانشان را جبران کنند؛ هر چند اقداماتی در راستای اصلاح ساختارها انجام گرفته است.
اقتصاد نیوز : با توجه به ارزیابی بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز رشد یک تا ۲ میلیونی قیمت داشتند و سایپایی ها نیز با افزایشی ۲ میلیونی در بازار دست به دست شدند.
فعالان بازار خودرو بی خبری از نتیجه بررسی پرونده هسته ای ایران را یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار می دانند و بر این نکته تاکید می کنند که بلاتکلیفی روند مذاکرات موجب دلسردی مردم شده و این امر بر بازار خودرو نیز اثرگذاشته است.
از سوی دیگر افزایشی شدن قیمت خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و سایپا در بازار امروز در حالی رقم خورده که امروز نرخ دلار نوسان رو به بالای اندکی داشته و این نوسان تاثیری در بازار خودرو نداشته است، با این شرایط می توان گفت بازار خودرو خسته از انتظار به افزایش روی آورده است.
هرچند همچنان بازار خودرو بدون خریدار است و تقاضا در بازار در کمترین میزان خود قرار دارد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفت و گو با دکتر محمدهادی همایون روند«ظهور» را از آغاز تاریخ تا بازه کنونی بررسی کرده ایم
عزیز حسنویچ، مفتی اعظم کرواسی در گفتوگو با «جامجم»مطرح کرد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد